Alla inlägg under maj 2009

Av Johanna - 19 maj 2009 14:25

Ja,,,idag blev det ingen slappardag,,,fick nån konstig energikick på fm,,:-)

Bra var det men ont gör det,,men jag får skylla mig själv,,men orkar inte sitta o titta på allt som ska göras!

Men NU blir det inget mer idag,,,ska äta lite o sen,,Om det är uppehåll ska vi iväg o kolla när kusin Tage tränar fotboll,,Herman vill kolla på han.

Solen skiner men ser mörkt ut över grannens hus,,,,,


Nästa vecka slutar Herman o Emma på dagis,,,,,(ångest),,,,

Ska ju ge fröknarna o barnen nåt,,är en bärbuske bra????! Det är ju ett minne som de kan ha på dagis,,från Herman o Emma,,,,eller?


Gärna andra förslag,,,,,

Av Johanna - 19 maj 2009 08:07

Med handen alltså,,,,,

Inte så konstigt egentligen som jag grejar o bär nu men aj aj aj vad det värker.

Den 4 juni ska jag iväg till Örebro om det ordnar sig med barnen o allt sånt,,

Naturligtvis så är det jättemycket på Banverket men han ska göra allt han kan för o få ledigt.


Igår var jag på föräldramöte på Hermans skola,,,var jättebra, är en så mysig skola o nu känns allt jättebra.

Om man nu tänker efter så,,,,gillar jag ju denna mer än den han skulle gått på inne i stan!

Verkar vara bra/trevliga föräldrar med,,,,


Idag är det mulet,,,packarväder!,,,,om jag orkar med handen.

Annars tar vi en slappardag ,,,jag o de små. Men nu går det fort,,tiden rinner iväg.

Imorgon blir det till att åka o storhandla,,o då menar jag STORHANDLA,,nu e det snart slut på allt!!

Johnny kommer hem imorgon,,,sen är det helg,,igen!,,,hoppas på fint väder.

Nu ska jag göra mig respektabel för o åka till dagis,,,inte så populärt i morgonrock kanske!!,,,


Av Johanna - 18 maj 2009 07:14

O trött e jag,,,igår när vi gick o la oss så vaknade Ellen o ar pigg!

Johnny åker ju vid 04,00 på måndag morgon så det är jag som tar dom på söndag natt,,,så det var bara o gå upp igen o se glad ut,,,,dock en liten stund,,,,hon var trött o somnade om rätt fort.


Idag är det möten,,,ett på dagis,,avslutningssamtal. Herman slutar dagis nästa vecka,,,min skrutt,,,ska börja förskolan!!!!!!!

Ikväll är det möte på hans nya skola!,,kul,,,

förresten,,Emma har fått plats på dagiset Sörgården ute i V-bro!,,i denna stan är det lång vänte tid på dagisplats men tydligen inte utanför stan,,,,,bra!!!

Ha en bra dag i regnet!


Av Johanna - 17 maj 2009 17:54

Vilken härlig söndag,,har varit jättebra väder,,,

Idag har vi hunnit med mycket,,,

* grejat med loppis

* ätit mat

* fikat

* packat

* klippt gräs

* tvättat

* organiserat inne så det blir beboligt med alla kartonger

* dammsugit

o dagen är inte över än,,återstår lite.

Imorgon åker Johnny o jobbar några dar,,är ju kort vecka.

Har ju inte bloggat så mycket,,får väl se om det blir lite mer till veckan när jag är ensam igen,,verkar inte vara så många som saknat mig heller så,,,,kanske lägger ner o tar upp det efter sommaren,,,,??


Schlagerfestivalen,,,var bra!! o ja det är många som hatar "skiten",,men Jag tycker det var bra o vi satt o tittade åt go mat o myste!!

Rätt låt vann med för den delen,,jag tycker ju Sverige var bra,,men ack så söt denna lille gutten va o låten blir man glad över så nästa år blir det schlagerfestival live!!!!,,,kommer ju inte o komma till Sverige så,,hihi då får man passa på,,närmare blir det nog inte igen,,,,


Nu ska jag snart börja bada barn,,,,,


Av Johanna - 14 maj 2009 16:44

Har hur mycket som helst att göra,,men tog mig tid att vila, o det var gött!

De små sov så jag passade på jag med.

Solen skiner o det är varmt,,,,

Barnen är ute o leker,,,vi håller på inne.

Ikväll ska jag på plastparty,,ska försöka o inte köpa nåt,,bara gött o komma ut,,själv!


Av Johanna - 14 maj 2009 11:24

Här är det tempo idag,,,

Igår var vi ute hos mamma o pappa hela dagen,,hjälpte till med ved,,sjösatte båt o grillade!

Men idag grejar vi hemma,,packar o grejar o jagar kartonger,,inte lätt o få tag på banankartonger!!

Regnade i morse men nu är det uppehåll o lite ljust på himlen,,,hoppas det blir bättre väder,,,marten till helgen!!!!

återkommer!

Av Johanna - 12 maj 2009 19:48

Ja,,så är mitt liv just nu,,,rörigt men nöjd!

Kartonger vart man än kikar,,,men,,,en begränsad tid o då går det.

Har varit o lekt på Hörnan,,,hem o gjorde lite käk,,,

Har varit gött väder så barnen har varit ute en del o lekt med kompisar.

Johnny är ju hemma denna veckan o det är sååå gött,,,känns att det är skillnad o va två,,,,o dessutom när vi ska packa o så,,inge kul själv.


Nu ligger barnen o ska sova,,vilket dom inte gör än,,,,

Kl 21 är det ju DH som korsas av kvalet med Malena Ernman,,,2 bra program på samma tid,,,,eller hur, Micke,,,hihihi.

Skriver inte lika mycket som förut,,men känner att jag inte hinner,,ska försöka skriva 1 gång per dag i alla fall,,,,

Sköt om er alla goa bloggare,,,over and out!


Av Johanna - 11 maj 2009 19:29

ja,,måndag kväll o denna dagen har som alla andra gått fort,,men har fått en del gjort idag.

En sak bla,,jag fick sålt vagnen idag,,så nu e den inte ivägen längre,,,skönt!

Kände väl att den såldes väldigt billigt men han som köpte den var nöjd o vi med!

Solen har kikat fram då o då,,,o det har varit skönt ute.


Barnen har ca 2 veckor kvar på dagis,,sen slutar dom,,,,,för att efter sommaren börja ute i Värmlandsbro!,,spännande,,,o dom längtar!!

Usch, det går fort nu,,,snart juni,,midsommar,,sen flytt.

sen ska vi försöka o bara njuta,,,inflyttade o klara,,,vara nere på Askims camping o bada o sola.


Klockan e halv åtta o jag hör några som ligger där nere o tjötar,,,ska gå o ta hand om dom,,ska snart se Färjan!



Ovido - Quiz & Flashcards