Alla inlägg under februari 2010

Av Johanna - 21 februari 2010 08:37

Snö snö & mera snö!

Är väldigt mycket trött på denna snön nu.....

hela dagen igår satt vi "insöade". Vi bor ju utanför stan o våran lilla väg ut mot 45:an, brukar va jättefin men igår hann dom inte med den,,o sen yrde det ju igen på samma stund.

Så det var en låååång dryg dag igår både för barnen o oss.


Idag ser det lite ljusare ut,,vägen e plogad,,solen verkar tränga igenom,,,hoppas vi,,,,,men,,,(som Tony Irving brukar säga),,,,kan inte åka iväg nånstans för min kära man tog min bil till Karlstad för o snöröja vid stationen!!

Det e lite bättre däck på min bil så det var ju bra iofs,,,vi får vänta tills han kommer innan vi kan hitta på nåt.

Det finns ju o göra här inne för mig då men det e ju barnen som kryper på väggarna....


Vi hade glömt,,,eller ja,,glömt o glömt,,,lämnat kvar studsmattan ute i vinter. Trodde väl inte det skulle bli snö!!

Den var redan lite trasig o vi behöver en större till sommaren när de små ska va med o studsa.

Ni vet ju hur hög en sån är,,,här lägger jag in en bild på våran,,,den e där under all snö nånstans.!

Ha en bra söndag!!


  

Av Johanna - 18 februari 2010 16:26

herman va rju hemma igår för han hade eländig hosta,,men var ändå pigg, tills kl va ca 18.30 då han blev plötsligt hängig, blek , varm o fick andningsbesvär.

Han gick o la sig o kom ner efter ett par timmar lessen o fick ingen luft,,,sa han.

Ringde sjukvårsupplysningen o de trodde det var falsk krupp så vi gjorde som dom sa,,gick ut o ställde oss med han,,,gick till baka in o öppnade fönstret o satt med honom så han fick frisk luft.....inget hjälpte, snarare tvärtom.

Mamma kom o tog de andra barnen så vi åkte in till akuten i Karlstad där han kom in direkt då de såg hur dålig han var....han fick kortison o inhalera adrenalin.

Han somnade o sov ett tag o inhalerade igen,,,,efter många timmar blev han bättre o vi fick åka hem.


Idag e han piggare men har knappt nån röst o har en eländig hosta.

Peppar peppar så har våra barn inte varit så sjuka så man e ju "grön" på detta...Falsk krupp e ju inget farligt o de får ju luft även om de inte känner det så,,,men just paniken Herman hade o även som vi fick innan man visste va det var.

Älskar dig Herman!!


Jag har precis varit inne o tagit bort stygnen o kollade bltr. Stygnen gick bra men bltr var högt...när ska det ge sig för mig!!?

  

Av Johanna - 17 februari 2010 16:06

Ja,,jag e så rastlös!

Emma e mycket piggare, Herman e krasslig i halsen men annars pigg,,,,

Har städat, grejat med tvätt, gjort mat...ja en hel del har jag hunnit med,,,ett kort också!

Det börjar krypa i kroppen på mig nu.

Johnny kommer inte hem förrän 19, han har varit i Göteborg på möte.


Imorgon vet jag inte hur jag ska göra med barnen,,,iväg eller inte iväg?!

Har man magsjuka ska man ju hålla barnen borta i 48 timmar...Emma spydde 1 gång, lite,,igår vid 10. Sen har det inte hänt nåt mer,,varken fram eller bak.....magsjuka eller bara nåt annat konstigt???

Herman e ju som sagt pigg förutom i "rören",,,hållas hemma??


Lägger in mitt nya kort....(lite nöjd)


  

Av Johanna - 17 februari 2010 08:06

Vi har klarat oss länge från förkylningar o magsjuka...men igår började det.

Fick hämta Emma från dagis som va jättekonstig där...kallsvettig, blek o rödflammig smatidigt o kritvit runt munnen.....hade bara lagt sig på golvet o va nästan avsvimmad.

När jag hämtade henne var hon piggare men sen började det,,,men 2 ggr bara o idag...peppar peppar e hon bättre.

Herman har hostat hela natten o har idag ingen röst.....Signe e jättesnuvig.


Skulle försöka komma iväg o ta bort mina stygn,,14 dar idag, men med sjuka barn så får det bli nån annan dag.


Det går jättebra med handen,,gör ju givetvis ont än o nu gör stygnen ont,,,men smygkikade igår...(när jag låg ner så jag inte skulle svimma,,hihihi) ser jättebra ut!

Nu ska jag ge de barn som orkar lite frukost....


  

Av Johanna - 14 februari 2010 10:16

en härliga Alla hjärtans dag!!


  

Av Johanna - 12 februari 2010 07:13

Ett Halsband i blått & vitt..


90:-


  


Örhängen i olika färg & form..


35:- / par


  

Av Johanna - 10 februari 2010 07:07

Halsband med hänge, Hjärta.


95:-


  

Ovido - Quiz & Flashcards