Alla inlägg under juni 2009

Av Johanna - 28 juni 2009 21:19

Och stormtrivs!!

Har varit jättejobbiga dagar i 25-30 graders värme,,,,,har inte alls fått iordning , det tar sin tid men känner att detta blir bra ( precis som du sa katta)  :-)

Så fort jag får ordning på min stationära dator ska jag ta kort,,,,,,står jag på min balkong upp så ser jag ut över ängar o åkrar,,,så fint o alldeles alldeles tyst.


Idag har vi varit o badat på Storsand,,,fint men inget slår Torserudsand!

Sitter här nu o ser på fotboll,,känner att det är grus i ögonen så jag kilar nog snart upp en trappa.

Sov gott!!


Av Johanna - 21 juni 2009 20:17

Vad heter du i mellannamn: Sara

Har du några syskon: 1 storasyster

Vart går drömresan: Utomlands,,(spelar ingen roll)

Vart går mardrömsresan: ingen aning,,finns många,, 

Favoritmat: finns också mycket,,,fläskfile, klyftpotatis med vitkålssallad o tomatröra

Mat du absolut inte äter: lever,,,mat som smakar creme fraiche

Favoritämnet i skolan var: bild

Tråkigaste ämnet i skolan var:  religion

Vilken hushållssyssla är den tråkigaste: hänga tvätt

Skostorlek: 37, 38

Nämn 1 skådespelare du gillar: Persbrandt

En film alla borde se: mamma mia

Drömyrket är: där jag arbetat,,Öppna förskolan!

Ett yrke jag aldrig skulle kunna ha:  fotvård

Detta irriterar mig: mycket,,,

Detta gör mig glad: familjen, bra väder, pyssla

Vilken är din favorit bland Astrid Lindgrens karaktärer:  Emil

 Favoritmotto: "det ordner sig,,,,,,,,,,

Av Johanna - 21 juni 2009 19:56

Hemma igen efter en jätte trevlig men intensiv helg i Göteborg.

7 barn o 5 vuxna,,dock inte i samma vagn men stor del i samma förtält,,,,

Det har gått jättebra o det har varit kul både för barn o vuxna. Vädret har varit sisådär,,kunde varit bättre men även sämre.

På midsommarafton när vi var på dansen så kom det skurar men uppehåll o en liten sol emellanåt.

Fiskade krabbor gjorde vi,,,nöjet var nog störst hos de vuxna,,,,,hihi.

Igår lördag åkte vi till Liseberg,,vädret var bra för o gå där,,,de åktes karuseller o vi vann choklad i alla former,,o en o annan film!

Tack alla för en trevlig helg!


Nu har Johnny semester i 3 veckor!,,,skönt!!

O denna veckan e den sista i huset,,oj vad vi har o göra.

På fredag går flyttlasset till landet,,,,ska bli skönt! Vi kommer väl o köra under veckan lite småsaker.

Nu ska jag snart gå o sova,,,e jättetrött!

Kram o sov gott alla goa bloggvänner!

Av Johanna - 17 juni 2009 21:33

Ja det drar ihop sig,,,,

Johnny e hemma o han har 3 veckors semester,,,!!!,,,

Imorgon åker vi ner till Göteborg o är där till på söndag sen hem o packa packa o packa,,,vi flyttar nästa fredag!,,,,bra tid han fick semester!

Håller på o tittar på tv!

Ska försöka skriva imorgon men annars,,,,


GLAD MIDSOMMAR PÅ ER ALLA!!!!!!!!!!!!!!!!!

KRAM


Av Johanna - 16 juni 2009 20:15

Dubbelavsnitt av Desperate housewifes!,,,,,men dock sista för säsongen.:-(

Men imorgon börjar ett ennat program som är ett strå vassare,,,,

"so you think you can dance"!!

Ja denna dagen har kilat förbi i ilfart den med,,,vad har jag gjort,,,,hm?,,,inget  speciellt,,,haft fika besök,,trevligt!!!!


De som vi hyr huset av var här idag,,,snart dags. De huset vi flyttar till är det ju 2 lägenheter i,,,,våran 6 rummare o en 2-3 rummare,,,,,den 2 rummaren var uthyrd vilket jag tyckte verkar vara en trevligt kille,,,gött o inte va själv i huset. Fick reda på idag att han bangat ur!,,,ok,,gör man så,,,bara nån dag innan man flyttar in,,,,,?

Är tråkigt,,,men men,,,,,


Barnen ligger,,de små sover o de stora ligger o spelar DS,,,,o själv inväntar jag att kl blir 21.00,,,PIP!,,,

Ha en bra kväll,,det tänker jag ha!


Av Johanna - 15 juni 2009 20:12

Både midsommar o flytt!

Tycker dagarna e långa men det är dom inte,,ojoj, vad dagen gått fort.

Var ute vid 9.30 o klippte gräset,,,,med en "handjagare",,,jojo,,det gick ju men sotar för det nu,,,,men fint blev det.

Sen kom granntjejen över o lekte,,,,halv 1 kom mamma med Lisa,,jag skulle va hundvakt för mamma skulle till frissan.

16  gick vi till en lekpark o lekte,,,tog med fika,,,sen hem o passade glassbilen.

Sen kvällsgörat o allt vad det innebär,,,,,,nu sitter jag framför tv o kollar lite, ska se sista avsnittet av cityakuten kl 21.

Ha en bra kväll,,kram på er!


Av Johanna - 14 juni 2009 08:20

Har ju som sagt datahaveri,,,,först pajade det ena  o sen skärmen.

Jättetrist men har nu fått låna en bärbar av syrran,,,Tack!

Har väl egentligen inte tid o sitta så mycket nu men man hamnar liksom "utanför" när man inte kan uppdatera sig via internet,,,,,,,,men denna lever ett eget liv märker jag,,hihihi.


Ja,,,om 2 veckor bor vi i det nya huset!!

Flyttar veckan efter midsommar,,,vet inte exakt när,,kan bli tidigare än 26:e,,,så då försvinner jag igen för internet blir ikopplat den 27:e.


Midsommar snart!,,vad har ni för planer??

Själv ska vi åka ner till Göteborg några stycken och fira midsommar på Askims camping. Johnny har ju husvagnen där,,,en helt underbar plats!

Här skiner solen idag,,så det blir en dag ute!!


Av Johanna - 13 juni 2009 18:21

så nu e jag back igen,,,får se hur länge,,hihi,,ska fixa våran men lutar nog till o köpa en ny,,,

Skriver mer senare,,,,,,

saknat er alla!!!

Ovido - Quiz & Flashcards