Direktlänk till inlägg 18 februari 2010

Falsk krupp...

Av Johanna - 18 februari 2010 16:26

herman va rju hemma igår för han hade eländig hosta,,men var ändå pigg, tills kl va ca 18.30 då han blev plötsligt hängig, blek , varm o fick andningsbesvär.

Han gick o la sig o kom ner efter ett par timmar lessen o fick ingen luft,,,sa han.

Ringde sjukvårsupplysningen o de trodde det var falsk krupp så vi gjorde som dom sa,,gick ut o ställde oss med han,,,gick till baka in o öppnade fönstret o satt med honom så han fick frisk luft.....inget hjälpte, snarare tvärtom.

Mamma kom o tog de andra barnen så vi åkte in till akuten i Karlstad där han kom in direkt då de såg hur dålig han var....han fick kortison o inhalera adrenalin.

Han somnade o sov ett tag o inhalerade igen,,,,efter många timmar blev han bättre o vi fick åka hem.


Idag e han piggare men har knappt nån röst o har en eländig hosta.

Peppar peppar så har våra barn inte varit så sjuka så man e ju "grön" på detta...Falsk krupp e ju inget farligt o de får ju luft även om de inte känner det så,,,men just paniken Herman hade o även som vi fick innan man visste va det var.

Älskar dig Herman!!


Jag har precis varit inne o tagit bort stygnen o kollade bltr. Stygnen gick bra men bltr var högt...när ska det ge sig för mig!!?

  

 
 
Annelie

Annelie

19 februari 2010 05:08


Åååå.. stackars Herman som hade Falsk Krupp, det hade jag som barn och VUXEN , tro´t eller ej.
Min son hade oxå det som barn, så låg inte han inne på sjukhuset så låg jag där p.g.a krupp.. *jisses*

Så nu vet man verkligen hur barnen känner det..
Första gången jag kom in på akuten som vuxen o hade krupp, så rev sig läkaren i huvudet och sa "Ja, man kan tro det inte är sant, men TYVÄRR så är det dé, du har KRUPP... å det ska du veta är sååååå otroligt ovanligt på vuxna".
Hur ska man tolka dé..??!!
Att man är ungdomlig eller rent av barnslig..?? *fniss*
Nu är ju detta ca 10-12 år sedan.

Men för några månader sedan hade jag oxå fruktansvärt svårt för att andas.. var tvungen till akuten här. Ja då konstaterade de förkyldningsastma.. :o((
Alltid ska det vara nån skit... som du säger.

Ha nu en helt underbar helg ihop med din familj.. // Stor kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna - 9 maj 2010 17:20

Nu har jag bestämt mig,,till 100%! Jag lägger ner!,,finner inte det minsta lust till att blogga. Har kollat runt på nån bra sida för mina smycken, har ju testa några sidor men har inte funnit dom bra. Har nu börjat prova en annan sida så följ g...

Av Johanna - 19 april 2010 06:41

Spelar ingen roll hur tidigt man lägger sig,,e ju lika trött ändå! Märks att det e måndag morron,,,bläää Men bara le o se glad ut o upp o fixa 4 barn,,,,1 till dagis, 1 till skola o de 2 andra o jag ska in till deras gudmor o fika,,,,Trevligt! ...

Av Johanna - 18 april 2010 19:22


Kort i rosa 30:-  

Av Johanna - 18 april 2010 19:20

Örhängen i olika färg & form 35:-/par  

Av Johanna - 18 april 2010 16:53


Halsband med klocka och tags, inslag av rött... 120:-     ...

Ovido - Quiz & Flashcards